Mijn hamstrings zijn te lang, wat kan ik er aan doen?

Ik draag al mijn hele leven steunzolen en ben nu 16 jaar. De dokter die nu mijn steunzolen maakt zei dat mijn hamstrings te kort waren en ik moest hier oefeningen voor doen, maar nu heeft een andere dokter gezegd dat mijn hamstrings te lang zijn. Maar wat kan ik er aan doen? Mijn knieën hebben nu een rare vorm en dit is echt niet mooi.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ga eens naar een fysiotherapeut en leg het hem/haar voor, die zijn daar voor opgeleid, heel wat langer dan een huisarts in spieren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volg het advies van Pelle, een fysio weet meer dan de gemiddelde huisarts. En maak je het niet zo druk. Je bent nog steeds aan het groeien, dus de vorm van je benen en knieën is nog niet definitief. Met een beetje gezonde oefeningen en de juiste begeleiding, zal het allemaal goed komen. Trouwens, het zijn met name de spieren aan de voorkant van je dijen (quadriceps femoris, oftewel je dijbeenspier) die voornamelijk de vorm van je knie bepalen, althans aan de voorkant. En als je bedoelt met "rare vorm" dat je knieën naar binnen of naar buiten zijn gebogen... dan heb ik slecht nieuws voor je, want dat ligt aan je botten, niet aan je spieren, en als je al 16 bent, denk ik niet dat dit recht getrokken kan worden. Met corrigerende oefeningen en met steunzolen (ja, daar gaan we weer!) kan dat, maar ik weet ook niet of dit jou geval is.